weekend

Heejsan!

Helgen spenderade jag i Kapstaden. På fredagen när jag kom dit så åkte jag till Waterfront och strosa lite sen var jag också in på aquariumet och såg enorma fiskar och hajar och sköldpaddor och rockor. jag stannade där och väntade en halvtimme på att de skulle mata sköldpaddan och rockan. Det var rätt så häftigt.


Stora kräftor


A shark and a stingray

På Lördagen så åkte jag först till Camps bay brevid Clifton beach vid seapoint. Det var riktigt varmt och jag brännde mig lite i nacken, axlar och ansiktet. Dock så var inte vattnet lika varmt, jag skulle uppskatta vattentemperaturen till lite drygt -20 grader. Så klart så badar inte jag när det flyter runt isblock och pingviner. Efter strandbesöket så åkte jag vidare till Linbanestationen upp till Table Mountain. Och den här gången hade jag batteri i kameran. Vilken utsikt det är uppe på berget och det är helt knäpptyst och lugnt. Efter det att jag vandrat runt ett tag så stannade jag vid restaurangen och käka en god pizza med mycket ost.


Upper cablestation


Jämför med vyn från Bondgårdsberget.


Kortet taget av Bruno från Världsbanken ( inkomst 120 000 kr / mån )


God pizza! förra gången hade jag inga bestik då var det svårt att äta all ost.

Ha det bra
/ T

Kommentarer
Postat av: Fini

du är häftig :) Saknar dig!

2008-10-19 @ 23:45:05
Postat av: Tim

Jag är häftig, saknar dig också älskling!



/T

2008-10-20 @ 21:22:34
Postat av: Lovisa

Den där pizzan ser ut att vara Amerikansk, väldigt mycket ost. haha :)

2008-11-02 @ 18:40:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0