Winemaking

Heeejsan!

Nu är jag själv på gården och altså boss. hehe

I förrgår så tappade jag och Peter ( Dianas son) upp vin på flaskor och korka. Det blev en hel del, ungefär 400 flaskor. Igår så förberädde vi för fredagens tappning, vi ska försöka hinna med 650 flaskor då.

Idag så har jag satt upp ett staket och fixat i ordning 8 boxar med cosmos rose vin. alltså det vinet vi tappa upp i måndags.
Jag har satt på märke och hatt och märke på hatten samt gjort boxar till dem och märkt upp dem.

En annan sak som hände i förrgår var att den nya hunden ( Franky ) jagade en konstig igelkott med 30 centimeters taggar, som den dessutom kunde skjuta ? :S . Det slutade med att franky blev skjuten 3 gånger i armbågen. men nu är hon okej. lite stapplig och så men annars bra. Jag har fått ansvaret  nu att ge henne alla hennes piller och spruta saltvatten i hennes sår 3 ggr om dan, vilket hon inte gillar.

Nånting är fel nu så jag kan inte ladda upp bilderna men jag lägger upp dem på www.mediafire.com/impz

Ha det bra!

/ T

Kommentarer
Postat av: Pål

va det ett piggsvin? lite hårt !!!

2008-10-01 @ 21:38:05
Postat av: Fini

Jobba på med uppdateringen

2008-10-06 @ 15:02:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0