Rör

Nyss var vi in till malmsbury och köpte dräneringsrör till farmarbetarnas skola. sen var vi och köpte hamburgare. jäävlar va gott tänkte jag och så fråga johan om vi skulle ta den här nya burgaren. ja den såg god ut så vi köpte den. fyyy faaan! vad äcklig den var. det visa sig att den smaka som den traditionella syd afrikanska korven gör, som jag fick äta här omdan. det var den absolut äckligaste burgaren jag någonsin ätit. den smaka skit :D det är tur att jag sympatiserar med bear grills, överlevnadsexperten som får äta alla möjliga sorters insekter och kryp för att överleva. jag känner att jag också måste ha den inställnigen för att överleva i denna matkultur.

jag har sakt åt johan att han får göra smörgåstårta till mig. han skulle testa bara han fick receptet. så jag får väl leta på nått bra och börja översätta.

btw jag tror jag har listat ut hur afrikaans låter. det låter som arabiska blandat med ryska. "haaatbar misch hat canola briicht nietz" så låter det ungefär.

så nu ska jag iväg till skolan igen och vänta på en lastbil som ska komma.


/ impz

Kommentarer
Postat av: Fini

Du är så fin!

2008-09-10 @ 22:08:05
Postat av: Agge

Den afrikanska som snackas i sydafrika är typ som holländska. Skiljer typ lika mycket som mellan svenska och norska. tror jag? :S



men arab-ryska är nog rätt :P

2008-09-10 @ 23:19:24
Postat av: Tim

Tjenna agge hur är läget?



ja det var ju nån holländs kolloni här för länge sen. jag håller på att lära mig. jag vet iaf att robot betyder rödljus.



/T

2008-09-11 @ 16:39:45
Postat av: Agge

D e fint! Hur fick du för dig att bli afrikan? haha.

2008-09-20 @ 16:49:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0